Nuffnang

Isnin, 18 Julai 2011

Kereta Termahal Di Dunia 2011




Sebut pasal kereta ni aku serender la..Tapi aku ada impian juga memiliki kereta sport buatan luar negara.. Tapi susah juga kalau kereta rendah..nanti mo beli ikan di pasar pun susah..sangkut sana sini..hehe..alasan tiada duit tu..korang check it out la kereta ni mana tau berkenan..

1. Bugatti Veyron $1,700,000 (RM6.5 juta)

Ini kereta luar biasa dibuat oleh Bugatti Automobiles SAS, dalam kumpulan Volkswagen. Bugatti Veyron menggunakan injin W16, yang terdiri daripada 16 silinder dan 8.0 liter kapasiti. Kereta ini boleh mencapai kelajuan tertinggi 407 km/jam dan akselerasi dari 0-96 km/jam hanya dalam waktu 2.5 detik.

Isnin, 4 Julai 2011

Harga Baru Dan Terkini Minyak Petrol RON97 16 June 2011 : RM 2.80 Seliter. Turun 10 Sen !


Menurut laporan Buletin Utama TV3 15 June 2011, harga baru @ terkini minyak petrol RON97 pada 16 June 2011 ialah RM 2.80 seliter. Harga sebelum ini ialah RM 2.90. Ini bermakna harga RON97 turun 10 Sen.

Walaubagaimanapun harga RON95 masih kekal pada paras RM1.90 seliter. Harga baru RON97 itu efektif tepat jam 12 tengah malam 16 June 2011.

Keputusan menurunkan harga RON97 mungkin disebabkan tekanan yang di terima kerajaan akibat kenaikan tarif elektik yang baru dilaksanakan dan kenaikan harga barangan terutamanya makanan yang semakin meningkat akhir-akhir ini...

Berita selanjutnya akan menyusul

kereta myvi baru dan terkini



Mari lihat gambar model kereta MYVI baru bagi keluaran 2011. Menjelang pelancaran rasmi Perodua Myvi generasi terbaru di Pusat Dagangan Dunia Putra pada 16 Jun ini yang dijadual akan dirasmikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, Perusahaan Otomobil Kedua Sdn. Bhd. (Perodua) telah membuka tempahan untuk model itu mulai 4 Jun 2011. Myvi 2011 Tempahan Perodua Myvi 2011 dibuka mulai 4 Jun 2011, deposit RM400.00 sahaja .Deposit sebanyak RM400.00 diperlukan untuk membuat tempahan. Tempahan boleh dibuat di mana-mana 178 cawangan Perodua di seluruh negara mulai Sabtu ini.

Isnin, 25 April 2011

THE GREAT CHURPCHURP RACE IS ON!


We are gonna make this... LEGENDARY.

There is the F1 Race, and there will the THE GREAT ChurpChurp RACE! So great farm crops and poker chips might just have to wait.

Be on the edge and swerve through your way in The Great Churp Churp Race and be one of the racer without having to be in a hot racing suit all put into a small compartment for 2 hours and win iPad 2!

All you've gotta do for this race is:

Step One - Bring friends to Join the Race!
Step Two - Beat friends who's in the race! Come on, BFFs can wait!
Step Three - WIN iPad 2, BB Bold 3, iPod Touch and a pair of movie passes!

Quick, start your engines and speed your way to the finishing line! Remember, no long pit stops as you may just lose out!

Jumaat, 22 April 2011

MAKE YOUR LIFE 'SENANG' WITH MORE 'MENANG'.


Don't we all wish we have an easy breezy life where money grows on trees and we can afford everything?

We do have wishful thinking occasionally but this doesn't mean that wishes don't come true!

DiGi is here to grant us with a ‘senang senang menang’ contest & it's simple! All you need to do is to sign up, stay updated and stand a chance to win great prizes.

All you need is to send ON WIN to 2882. Do check out their website today.

Well, hello, iPad, GPS and Honda City... Wheee. Have fun sharing

Ahad, 17 April 2011

Semua Kenderaan Wajib Jalani Pemeriksaan Puspakom Mulai Jun 2011


Mulai Jun 2011, kerajaan akan menguatkuasakan Akta Sewa Beli 1967 (Pindaan) 2010 yang telah diluluskan, di mana setiap kenderaan bermotor terpakai, dibaikpulih dan diubahsuai diwajibkan menjalani pemeriksaan menyeluruh di Puspakom Sdn Bhd (Puspakom) bagi memastikan kenderaan berkenaan berkeadaan baik dan selamat.

Antara faktor utama penguatkuasaan itu ialah untuk mengelakkan pengguna terbeli kenderaan potong, mempunyai sejarah jenayah, kereta curi atau kereta diubahsuai tanpa kebenaran pihak berkuasa.Kita sedia maklum, bahawa banyak kes-kes orang ramai yang “terbeli” atau tertipu dengan kereta potong sikit waktu dulu.

Kami sebenarnya menyambut baik saranan ini, dan berharap pihak berwajip Puspakom akan lebih telus dalam membuat pemeriksaan.Sebelum ini, dah banyak kes beli kereta potong ni boleh “lepas”.Macamana boleh lepas, itu bukan urusan kami.Dan bagus juga akta ini dikuatkuasakan dimana, motorsikal juga wajib selepas ini menjalani pemeriksaan sebelum dijual kepada pemilik baru.Ini sedikit sebanyak dapat menjadi suatu “sekatan” dimana banyak kes-kes motor curi yang dijual semula.

Jadi, dengan lambakan kereta yang akan membuat pemeriksaan selepas ini, ianya sedikit sebanyak akan menambah keuntungan kepada pihak Puspakom sendiri.Apa yang sangat kami harapkan, jangan pula selepas ini, masih ada yang kes-kes kereta potong yang diluluskan Puspakom akan terjadi.Pastikan pekerja-pekerja yang diambil bekerja di Puspakom, mempunyai integriti.Jika tidak, sia-sia sahajalah akta ini dikuatkuasakan.

Apa pandangan anda mengenai akta baru pemeriksaan kenderaan ini?

Rabu, 6 April 2011

Pemandu berang kenaikan berlaku ketika sedang isi minyak kereta


WASHINGTON: Pejabat Sherif St John The Baptist Parish menerima panggilan paling pelik minggu ini apabila seorang pemandu meminta bantuan polis kerana pengusaha stesen minyak menaikkan harga ketika dia sedang mengisi minyak kenderaannya, lapor akhbar.
Panggilan itu pada Khamis lalu mengejutkan pegawai polis sekali gus dikelaskan dalam senarai baru, ‘aduan paling luar biasa’.Aduan yang pernah diterima sebelum ini termasuk tak tahan bunyi anjing menyalak dan ‘anak saya tak mahu pergi ke sekolah.’

Apapun, panggilan paling luar biasa itu mungkin menunjukkan perubahan corak aduan sejajar dengan perubahan era.

Pada 2 petang hari itu, panggilan kecemasan 911 Sherif menerima panggilan seorang pemandu yang ‘naik darah’ melihat harga minyak tiba-tiba naik ketika dia masih mengisi minyak.

Pemandu tidak dinamakan itu memberitahu, ketika dia mula mengisi minyak di stesen itu yang terletak di 901 East Airline Highway, harga di pam adalah AS$3.049 segelen.
Tetapi, ketika dia masih mengisi, harga itu naik kepada AS$3.189 menyebabkan pemandu terbabit bertikam lidah dengan atendan stesen dan kemudian menelefon polis kerana tidak puas hati dengan apa yang dijelaskan.

“Pemandu itu anggap perbuatan stesen berkenaan tidak adil. Selain itu, atendan stesen pula tidak memberi kerjasama menyebabkannya menelefon kami,” kata Kapten Dane Clement.

Bagaimanapun, tiada siapa ditahan dan laporan itu akan diserahkan kepada Pejabat Peguam Negara dan dikategori sebagai ‘aduan sivil.’

Pengurus stesen, Sam Aljousi, berkata pemandu terbabit berhenti di stesen berkenaan ketika harga sedang diubah dan mahu harganya diturunkan.

“Semua orang sepatutnya menunggu (sehingga harga baru ditunjukkan). Jadi, tidak mungkin harga diturunkan. Lagipun, ia dilakukan komputer,” katanya lagi. – Agensi